سپتیک تانک

هلدینگ صنایع برتر

سپتیک تانک

هلدینگ صنایع برتر

تولید کننده سپتیک تانک هلدینگ صنایع برتر

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

سپتیک تانک

septic tank

سپتیک تانک

سپتیک تانک برای فاضلاب با مقدار زیاد مواد جامد محلول، معمولاً برای فاضلاب منابع خانگی استفاده می شوند، اما برای فاضلاب های دیگر با خواص مشابه نیز مناسب هستند (SASSE 1998). مایع در مخزن جریان می یابد و ذرات سنگین به پایین می افتند، در حالی که ذرات (عمدتا روغن و گریس) به سمت بالا بالا می روند. با گذشت زمان، مواد جامد که در ته نشست می شوند به صورت بی هوازی تجزیه می شوند. با این حال، سرعت تجمع سریعتر از سرعت تجزیه است و لجن و رسوب انباشته شده باید به طور دوره ای حذف شوند. فاضلاب مخازن باید با استفاده از خندق خردکن، تبخیر و تعرق تبخیری، یا میدان شستشو، یا از طریق لجن فاضلاب، فاضلاب ساده شده یا فاضلاب بدون مواد جامد به فناوری تصفیه دیگری منتقل شود. برای تصفیه ثانویه به عنوان مثال جریان سطحی، تالاب های ساخته شده با جریان افقی یا عمودی مناسب هستند. لجن باید به طور منظم تخلیه شود (همچنین به پیوند انسانی یا نامعتبر مراجعه کنید) و برای دفع یا استفاده مجدد استفاده شود. می توان آن را در بسترهای کاشته شده یا غیر پرپشت خشک کرد، حوضچه های جداکننده یا ضخیم کننده. اگر لجن خشک یا کمپوست شود، می توان از آن به عنوان خوراک غنی از مواد مغذی با ارزش افزوده در کشاورزی استفاده کرد (همچنین به هوموس و کمپوست یا استفاده از لجن رجوع کنید). همچنین چندین فرآیند جدید برای تولید کود از لجن وجود دارد

سپتیک تانک فاضلاب

می توان گفت سپتیک تانک یکی از دستگاه های تازه معرفی شده در صنعت ساختمان است زیرا با این سیستم از هدر رفت آب جلوگیری می شود و کمک زیادی به محیط زیست می کند. با ما بمان.

سیستم های سپتیک تانک سازه های تصفیه فاضلاب زیرزمینی هستند که معمولاً در مناطق روستایی بدون سیستم فاضلاب متمرکز استفاده می شوند. آنها از ترکیبی از طبیعت و فناوری اثبات شده برای تصفیه فاضلاب لوله کشی خانگی که توسط حمام، فاضلاب آشپزخانه و لباسشویی تولید می شود، استفاده می کنند.

یک سیستم سپتیک تانک معمولی از یک مخزن سپتیک و یک میدان تخلیه یا میدان جذب خاک تشکیل شده است.

سپتیک تانک مواد آلی را هضم می کند و مواد شناور (مانند روغن و گریس) و جامدات را از فاضلاب جدا می کند. سیستم های مبتنی بر خاک، مایع (معروف به پساب) را از سپتیک تانک به یک سری لوله های سوراخ دار در یک چاه، محفظه، یا سایر واحدهای ویژه طراحی شده تخلیه می کنند تا به آرامی پساب را در خاک تخلیه کنند. تخلیه.

سیستم ‌های جایگزین از پمپ‌ها یا نیروی جاذبه برای کمک به خروجی پساب از طریق شن، مواد آلی (مانند زغال‌سنگ و خاک اره)، تالاب‌ها یا سایر رسانه‌ها برای حذف یا از بین بردن آلاینده‌هایی مانند عوامل بیماری ‌زا به مخزن کمک می‌کنند. بیماری، نیتروژن، فسفر و سایر آلاینده ها استفاده می شود. برخی از سیستم های جایگزین برای آبگیری یا ضد عفونی کردن فاضلاب قبل از تخلیه به خاک طراحی شده اند.

سپتیک تانک پلی اتیلن رایج ترین واحد تصفیه غیرمتمرکز مقیاس کوچک برای آب خاکستری و آب سیاه از مخازن یا توالت های برقی است. این در اصل یک مخزن رسوب است. شکل آن می تواند مستطیلی یا استوانه ای باشد.

سپتیک تانک پلی اتیلن

این مدل خاص از گندانبار دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی فاضلاب اسیدی بوده و به دلیل سرعت تولید، تقاضای بالایی دارد.

مهمترین اجزای ساختمان سپتیک تانک پلی اتیلن عبارتند از:

بدنه ای ساخته شده از لوله های پلی اتیلن کاروگیت دو جداره، کاروگیت مارپیچ، کورتیوب و مارپیچ.

دو عدسی صاف و دو جداره که آنها نیز از پلی اتیلن سنگین ساخته شده و به دو طرف مخزن فاضلاب جوش داده می شود. دو سوراخ به قطر 60 سانتی متر در قسمت بالای مخزن جهت بازدید از قسمت اول و دوم دستگاه تعبیه شده است. به این دریچه منهول دسترسی می گویند. چندین پایه پلی اتیلن که به صورت مسطح یا با لوله های کاروگیت ارزان تولید می شوند و در زیر شکم مخزن جوش می شوند و وظیفه جلوگیری از غلتش دستگاه در هنگام بارگیری و حمل و نقل را بر عهده دارند.

یک شیر ورودی با قطر 4 تا 8 اینچ بسته به ظرفیت و حجم دستگاه در لنز ورودی مخزن فاضلاب.

شیر خروجی با قطری برابر با قطر لوله ورودی به سیستم تصفیه فاضلاب بی هوازی

دریچه ای برای هدایت گازهای هیدروسولفور تولید شده توسط باکتری های بی هوازی در طی تجزیه میکروارگانیسم ها در فاضلاب

تقسیم کننده یا بافل وظیفه تقسیم داخل سپتیک تانک پلی اتیلن و جلوگیری از ورود فاضلاب جامد به قسمت دوم دستگاه را بر عهده دارد. برای سپتیک تانک با بدنه پلی اتیلن دو جداره می توان یک دسته یا قلاب برای انتقال راحت تر دستگاه تعبیه کرد.

با توجه به خطای مصرف کننده نهایی در انتقال با ظرفیت کامل دستگاه و اتفاقات عجیبی که تجربه به کارشناسان این شرکت منتقل کرده است، تنها در صورت اعلام کتبی موضوع توسط خریدار نصب خواهد شد.

آیا سپتیک تانک موثر است؟

سپتیک تانک می تواند آلودگی را حدود 30 درصد کاهش دهد که مقدار کمی است و الزامات سازمان حفاظت محیط زیست را برآورده نمی کند. اما با توجه به اینکه در شهرهای مختلف به ویژه شهرهایی که شبکه جمع آوری فاضلاب وجود ندارد (استان مازندران) از سپتیک تانک ها استفاده زیادی می شود و فاضلاب تصفیه شده باید به آب های زیرزمینی یا سطحی و زیرسطحی منتقل شود. البته دفع فاضلاب سپتیک تانک ها به رودخانه ها، زمین های کشاورزی و ... نیز مشکلاتی از جمله آلودگی آب، شیوع بیماری های عفونی و غیر واگیر، از بین رفتن محصولات کشاورزی و ... را به همراه دارد

عملیات سپتیک تانک در تصفیه فاضلاب

ناگفته نماند که این تجمع مواد زائد باعث می شود که مواد جامد در کف سپتیک تانک باقی بمانند و فاضلاب به دلیل چگالی کم در بالا باقی بماند و در نهایت جداسازی صورت گیرد.

این پساب که عاری از هرگونه ماده جامد است، بهترین منبع برای آبیاری زمین های کشاورزی است تا کشاورزان از آب زیرزمینی برای آبیاری محصولات خود استفاده نکنند.

سازنده سپتیک تانک

شرکت هلدینگ صنایع برتر که یکی از پیشگامان تولید سپتیک تانک در کشور می باشد تاکنون 35 پروژه بزرگ را با موفقیت به اتمام رسانده است که عبارتند از:

نصب سپتیک تانک 30 متر مکعبی - 2 واحد

نصب سپتیک تانک 25 متر مکعبی - 3 واحد

و...

به همین منظور پایپ گستر به عنوان بهترین تولید کننده سپتیک تانک در کشور و در زمینه تصفیه فاضلاب به مدت 3 سال متوالی به انجام وظایف خود می پردازد.